2025. december 08, hétfő 15:36 | Akadémia
Hétfőn reggel sorra érkeztek a gyerekek és szüleik a fiú központi kiválasztó második körére. Immáron hagyomány ugyanis, hogy az államilag támogatott kézilabda-akadémiák közös kiválasztót rendeznek, amelyet a Nemzeti Sportfejlesztési és Módszertani Intézet megbízásából a Nemzeti Kézilabda Akadémia koordinál. Erre a fordulóra azok kaptak meghívást, akiket az elsőben kiválasztottak a szakemberek. Az eseményen valamennyi akadémia, így a Balatonfüred Kézilabda Akadémia, a Veszprém Handball Academy, az FTC Kézilabda Akadémia, a Nemzeti Kézilabda Akadémia és a Pick Szeged Akadémia szakmai stábja is képviseltette magát.
A fiatalokat négy edzéscsoportba osztották, a program mindenkinek ugyanúgy alakult: a regisztrációt követően rövid tájékoztatást kaptak a napról a résztvevők. Majd az ortopéd szakorvosi vizsgálatok, antropometriai, valamint képességmérések következtek a NEKA Sportcsarnokban és a Diagnosztikai Központban. Végül a pályára vonultak a gyerekek és edzésgyakorlatok során, illetve meccsszituációkban bizonyíthatták felkészültségüket.
A férfi szakáguik részéről Sótonyi László szakágvezető, idősebb Kiss Szilárd, Lehőcz Zoltán, Mikita Bence, Perger Zsolt és Janowszky Sándor figyelte a gyerekeket.
Azokat a gyermekeket, aki felvételt nyertek, december 19-ig értesítik.
Lehőcz Zoltán: – A második fordulóban a kiválasztás három nagy egységből áll. Az első egy átfogó fizikai állapotfelmérés, amely orvosi és ortopédiai vizsgálatokból, testalkat-elemzésből és mérésekből tevődik össze. Ennek célja, hogy kiszűrjük mindazokat a tényezőket, amelyek később akadályozhatnák a gyerekeket abban, hogy élsportolóvá váljanak. A második részben a fizikai képességeket vizsgáljuk, elsősorban a gyorsaságot és azokat a dinamikus tulajdonságokat, amelyek különösen fontosak a kézilabdában. Itt objektív mérésekkel igyekszünk felmérni, milyen alapokkal rendelkeznek a jelentkezők. A harmadik egység már kifejezetten szakmai. Körülbelül kilencven perc áll rendelkezésünkre, hogy a lehető legtöbb információt összegyűjtsük. Bár a technikai és taktikai készségek is fontosak, még nagyobb hangsúlyt kap az, hogyan reagálnak a gyerekek különböző játékhelyzetekben: miként döntenek, hogyan birkóznak meg a számukra enyhén stresszes szituációkkal, mennyire tudnak együttműködni a társaikkal, és hogyan kommunikálnak – akár az edzőkkel, akár egymással. Ilyenkor néhány személyiségjegyük is kirajzolódik, például a motivációjuk vagy a küzdőszellemük. Összességében ez egy összetett, sok szempontot vizsgáló folyamat, amelynek során rövid idő alatt igyekszünk minél teljesebb képet kapni a gyerekekről.