
2019. szeptember 19, csütörtök 22:00 | Utánpótlás
Bohus Beátavezetőedző szerint a felfelé játszatásnak elsősorban hosszú távon lesz jelentősége, és a lányok jövőjét alapozza meg.
„Nagy fába vágtuk a fejszénket, hiszen a zömében 2004–2005-ös születésű lányokat abban az ifjúsági első osztályban indítjuk, ahova még néhány 2000-es is visszajátszhat – magyarázta az idei korosztályos besorolást Bohus Beáta. − Kihívás lesz ez a számunkra, de egyrészt szerettük volna megnézni, hol tartunk, másrészt a gyerekek fejlődése érdekében fontosnak tartjuk, hogy fizikálisan erősebb, taktikailag érettebb ellenfelekkel szemben játsszanak. A tavalyi serdülőbajnokságra visszatekintve nem éreztük, hogy megfelelő terhelést kaptak volna a lányok, azt gondolom, ettől idén nem kell tartanunk.”
Nagy kérdés, hogyan kezelik majd a fiatalok vagy a szülők, hogy az eredmények esetleg elmaradnak, hiszen az egyéni képzés lesz a fontosabb.
„Ez valóban beszédtéma, de igyekszem minden alkalommal hangsúlyozni, hogy hosszú távon gondolkodunk. A játékosoknak egymáshoz kell érniük, mert különböző szinten játszanak, amikor bekerülnek az akadémiára. Nem az a fontos, hogy tizennégy-tizenhat évesen milyen eredményt érnek el, hanem hogy hány NB I-es kézilabdázót tudunk kinevelni, milyen alapokat kapnak, mielőtt kikerülnek a NEKA-ról.”
A csapat ugyan tavaly nem jutott be a rájátszásba, de több nagy rivális ellen okoztak meglepetést.
„Erre most is építhetünk. Idén a nagyon erős Dunaújváros elleni bajnoki mérkőzés előtt mondtam a lányoknak, emlékezzenek arra, amikor a Győr vagy a Szombathely ellen nyertünk, hogyan funkcionált akkor a csapat, hogyan vállalták fel a harcot az idősebbekkel. Ettől a lányok felvillanyozódtak, és remekül küzdöttek, így pontot szereztünk a rangadón.”
A csapatba érkeztek új játékosok is, akiket azonnal befogadtak és segítettek a többiek, ez megkönnyíti a vezetőedző dolgát is.
„A kulcs a csapategység. Nagyon örülök, hogy okos, tehetséges játékosokkal dolgozhatok együtt, akik nemcsak a pályán teljesítenek jól, hanem az iskolában is. A régiek mindenben támogatják az újakat, ezáltal a NEKA-s életbe és az itteni ritmusba való beilleszkedés zökkenőmentesen történt. A kollégiumban például lerajzolták egymásnak a taktikai variációkat, vagyis gyerek tanít gyereket. Azt gondolom, ez a jövőre nézve is klassz dolog.”