18

Debütált az új arculat

2021. szeptember 20, hétfő 17:45 | Nemzetközi edzőközpont

A közelmúlt kiemelkedő balatonboglári eseményei, úgy mint a SportInno konferencia és a férfi csapatunk első hazai NB I-es mérkőzése ünnepi alkalomnak bizonyultak ahhoz, hogy bemutatkozzon a NEKA új arculata is, a logótól kezdve a különböző dekorációs elemekig.

Noha a Nemzeti Kézilabda Akadémia eleve nem régi intézmény, a gyorsan változó vizuális trend és a NEKA fejlődése szükségessé tette, hogy frissítsünk az arculati elemeken. A munka még 2019 őszén kezdődött, amikor egy sokrétű, modern, többfunkciós weboldalra költözött át a NEKA kommunikációja. A tervezési munka a Co&Co Designcommunication nevéhez fűződik, amelynek eredményeként egy, a NEKA sokszínűségét, összetettségét kifejező arculat jött létre, egy úgynevezett reszponzív fejléccel, ami azt fedi, hogy nemcsak görgetéssel és kattintással lehet új fejezeteket előhívni, hanem a nagy gömböt érintéssel forgatva is más-más témakörökhöz navigálhatunk.

Ahogy Mocsai Tamás, a NEKA ügyvezetője elmondta, az utóbbi egy-két évben különösen nagy hangsúly került a brandépítésre, arra, hogy közvetítsük annak az üzenetét, hogy a NEKA milyen sokrétű tevékenységet folytat. Ennek folyományaként bízta meg az akadémia a Millennium-díjas Co&Co-t a teljes arculat kidolgozásával.

Az új látványelemekkel immár találkozhatunk a balatonboglári lakófalu bejáratánál csakúgy, mint a Sportcsarnok homlokzatán, a zászlókon, drapériákon, belső falfelületeken és természetesen az öltözékeken is. 

A friss, modern, a designtrendeket követő megoldások mögött azonban sok érdekes gondolat húzódik meg, amibe Hosszú Gergely, a Co&Co Designcommunication ügyvezető-társtulajdonosa avat be:

Mind-mind arra a sok elemre utalnak, amelyből összetevődik az akadémia tevékenysége

„Számításba vettük a korábbi arculat értékeit, és úgy fogtunk a tervezési munkához, hogy egyrészt közvetíteni tudjuk a NEKA küldetését, másrészt finoman átvezessük a látványvilágot a régiből az újba. Először kódokat és hívószavakat fogalmaztunk meg, így egyértelművé vált, hogy a NEKA már jóval több, mint egy utánpótlás-nevelő műhely, ez aztán a szlogenben is megjelent. Ami a látványelemeket illeti: a fő motívum egyszerre szimbolizálja a lokációt – azaz utal a boglári kilátóra –, a labdát, amivel játsszák a sportágat, illetve azt formát, a gömböt, amely a teljesség szimbóluma. A szerkezetet rácspontok alkotják, és ezek a pontok mind-mind arra a sok elemre utalnak, amelyből összetevődik az akadémia tevékenysége. Ennek a szerkezetnek a felnagyításával kaptuk meg a dinamikus íveket, amelyek a léptékváltást üzenik, konkrét és mögöttes tartalommal. A sportolói figuráknál a hármas egység, tehát a kontúrvonal, maga az alak, illetve az árnyék egy absztrakció, kifejezi a mozgást, a dinamizmust, de azt is, hogy egyetlen sportolói tevékenység hány rétegből, hány ember szakértő munkájából áll össze. A logó feliratában pedig örömmel játszottunk a központi helyet elfoglaló K betűvel, hiszen ez üzenheti magát a kézilabdát betű szerint, a központiságot, de egy átlövő figura mozdulatát is, ezért került fölé egy kis pont, ami lehet labda is, de lehet fókuszpont, amely visszaköszön a gömb rácsszerkezetének találkozásainál. Szóval számos izgalmas, konkrét és átvitt jelentésű elem szerepel ebben az új arculatban, amin nagy örömmel dolgoztunk a munkatársaimmal.”

Az arculat két markáns színe a zöld és a piros lett, amely a NEKA klubszíneiként kap majd szerepet a jövőben. Az arculati elemek megjelennek a ruházaton, a névjegyeken, e-mail aláírásokon csakúgy, mint a prezentációs sablonokban, tollakon, mappákon és a járműflottán is.

 

< vissza